Cookies
Deze website maakt gebruikt van cookies om uw gebruikservaring te verbeteren. Lees hier de Privacy Policy voor meer informatie.
Ik snap het

Ben jij geschikt als ondernemer? Ontdek het binnen 5 minuten.

Hoe je tijd bespaart en frustratie voorkomt

Hoe je tijd bespaart en frustratie voorkomtHoe vaak heb jij dingen zitten uitzoeken die je veel te veel tijd kostten? En hoe veel van die keren dacht je: “Ik kan maar beter stoppen en dit aan iemand anders vragen, want zo krijg ik die ene opdracht niet op tijd af”? Ging je dan toch “nog éventjes” door met uitzoeken?

Join the club.

Ik vind het leuk om nieuwe programma’s uit te proberen. Afgelopen week wilde ik de bonusvideo’s over MailChimp opnemen, die mijn klanten krijgen nadat ik hun nieuwe of vernieuwde website heb opgeleverd. Handig voor hen, want ze kunnen de instructies bekijken wanneer zíj dat willen – en eindeloos terugkijken. Daarnaast is het natuurlijk ook handig voor mij, want ik hoef de handelingen maar 1x voor te doen.

Opnemen was op zich niet zo veel werk. Maar mán – hoeveel uren daar niet aan vooraf gingen en hoeveel frustratie het achteraf toch nog opleverde… 

Frustratie

Uren googlen naar gratis screen capture software, downloaden, uitproberen… bleek het speciale videoformaat van mijn favoriete programma niet om te zetten naar iets bruikbaars voor mijn klanten. Moest ik daar weer achteraan. Zucht. Opnieuw opnemen was geen optie – deze video was nou juist zo goed gelukt.

Converteren lukte niet, ook al beloofden verschillende on- en offlineprogramma’s dat ze dat ene formaat ondersteunden. Uiteindelijk had ik een simpele doch doeltreffende oplossing bedacht, maar toen waren er al minstens 4 uren verloren gegaan. Als het er niet meer waren. Terwijl die 4 opnamen bij elkaar ongeveer een uur duren.

Leuk wordt ineens vervelend

Valkuil_webZo werd iets leuks – nieuwe programma’s uitproberen om je bedrijf te professionaliseren en je werk te vergemakkelijken – toch nog bijna een vervelend klusje.

Ik viel overduidelijk in mijn eigen valkuil: zelf doen wat je beter kan uitbesteden – al doe ik dat al regelmatig. Ik heb er dit voorjaar nog wel over geblogd, haha!

Jij kunt je frustraties voorkomen en kostbare tijd besparen

Hoe je tijd bespaart en frustratie voorkomtJe voelt ‘m natuurlijk al van mijlenver aankomen: ik geef je graag tips zodat jíj je tijd en energie wél goed besteedt.

Tip 1. Betalen is soms goedkoper dan gratis

Vaak is een licentie van een paar tientjes veel goedkoper dan je eigen dure uren verspillen aan zoeken naar gratis oplossingen.

Want tegen de tijd dat je die oplossing gevonden hebt, heb je zó veel uren verspeeld, dat die ‘gratis’ oplossing feitelijk niet meer gratis is.

Tip 2. Ga wat anders doen

Nadat ik eindeloos had zitten pielen met converteerprogramma’s, was ik het zat. Ik ging de vaatwasser uitruimen en bedacht ineens een supersimpele oplossing. Wat suf dat ik daar niet meteen op gekomen was!

Niet zo raar natuurlijk; als je zit te trekken aan een taak, komt er meestal juist niets van terecht. Afstand nemen geeft overzicht en nieuwe inzichten. Vooral als je ook op een fysiek andere plek bent en beweegt, los van de plek waar je zat te zwoegen.

Tip 3. Doe alleen zelf wat strikt noodzakelijk is

Besteed uit wat je kan – zo houd jij tijd over voor jóuw vak en jóuw klanten. Voor dingen die jij alleen kan doen. Moet je nog veel aan je site doen of iets aanpassen in MailChimp? En doe je dat niet dagelijks? Dan gaat zo’n ogenschijnlijk simpele klus je veel tijd en negatieve energie kosten. Huur een expert in die dat voor je regelt.

Ontzorging voor langere tijd

Zorg dat jij ook tijd bespaart en frustratie voorkomt – met mijn programma ‘boost je site’. Daarin ondersteun ik je 3 maanden lang. Jij ‘doet jouw ding’ en ik zorg ervoor dat je klanten via je site naar je toe komen.

→ Ja, boost mijn site


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Heb jij behoefte aan een gratis adviesgesprek? Vraag het hier aan!

Let op!

Als je je apparaat in landscape-modus houdt (horizontaal), zie je meer!
Ik snap het