Cookies & privacy
Deze website gebruikt cookies, omdat sommige functies anders niet werken. Deze cookies slaan geen persoonsgegevens op. Lees hier de Privacy Policy voor meer informatie.
Ik snap het

Ben jij geschikt als ondernemer? Ontdek het binnen 5 minuten.

“Dat kan mijn neefje ook!”

Dat kan mijn neefje ook!Stipt om 08.00 uur staat Karin klaar achter haar stand op een belangrijke beurs. Klaar voor weer een lange dag vol langs slenterende mensen die alleen maar uit zijn op gratis spullen die ze in hun goodiebags stoppen. Die doen alsof ze je niet horen als je ze aanspreekt. Ze moet geeuwen zodra ze eraan denkt.

Wat zou ze graag willen dat enthousiaste klanten naar háár toe komen in plaats van dat ze ze er met de haren bij moet slepen om een dun belegde boterham te verdienen!

WordPress – het wondermiddel?

Ze heeft daarom vorige maand een nieuwe website laten maken. Haar handige neefje van 15 jaar zei iets over WordPress, dat dat gratis is en dat je daar mooie en goede websites mee kan bouwen. En dat je dan vanzelf klanten trekt. Hij bood haar aan om een site te bouwen voor een habbekrats; Karin nam dat aanbod gretig aan.

Maar nu zit ze met een nieuwe website in haar maag, waar ze niemand naar durft te verwijzen en die al helemáál geen klanten oplevert. Hij is lelijk, onoverzichtelijk en het is onduidelijk welke dienst ze aanbiedt. De teksten zijn lange, dichte blokken letters, zonder opmaak én hij is niet geschikt voor smartphones en tablets. Hij is nu al gedateerd.

Een typisch geval van “Dat kan mijn neefje ook!”

Klanten trekken met je website kan wél!

Karin is niet de enige. Veel ondernemers hebben wel een site, maar trekken daar geen klanten mee. Dat hoeft niet zo te zijn. Met een goede website scoor je goed in Google én maak je van bezoekers (nieuwe) klanten. Karin droomt weg bij het idee dat ze nooit meer naar beurzen hoeft om haar bedrijf te promoten; ze hoeft nooit meer te netwerken en de klanten strómen binnen. Ze staan zelfs in de rij om met haar te mogen werken! Ze ziet het al helemaal voor zich.

Effect op heel korte termijn

Een goede website zorgt ervoor dat je op heel korte termijn direct effect ziet voor je bedrijf. Je trekt klanten aan die bij jóu passen én die jou betalen voor je kennis en kunde, zodat je je niet over de kop hoeft te werken. Hoe je dat doet?

Door:

  1. te werken met een bouwer die uitgaat van functionaliteit in plaats van design. Een bouwer die focust op hoe je bezoekers omzet in klanten en dát vertaalt in techniek
  2. samen te werken met een goede copywriter, die de laatste tips en trucs kent op het gebied van internetmarketing
  3. samen te werken met iemand die je helpt als je bedrijf groeit en jij geen tijd meer hebt om je site bij te houden

Het is natuurlijk het handigst als je iemand vindt die al deze aspecten beheerst.

Als jij met je bedrijf klanten wil trekken, moet je website goed zijn opgebouwd. Bovendien moeten je teksten bezoekers verleiden om klant bij je te worden. Als je neefje dat voor je kan regelen, is dat natuurlijk prima. Maar de realiteit leert dat het daar spaak loopt. Je neefje kan wel met WordPress overweg, maar heeft van de rest geen kaas gegeten. En laat ik nou verzot zijn op kaas!

Meer weten? Neem contact op!


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Heb jij behoefte aan een gratis adviesgesprek? Vraag het hier aan!

Let op!

Als je je apparaat in landscape-modus houdt (horizontaal), zie je meer!
Ik snap het