Cookies
Deze website maakt gebruikt van cookies om uw gebruikservaring te verbeteren. Lees hier de Privacy Policy voor meer informatie.
Ik snap het

Ben jij geschikt als ondernemer? Ontdek het binnen 5 minuten.

Potentiële klanten bereiken – hoe doe je dat?

Potentiële klanten bereiken - hoe doe jij dat?Potentiële klanten bereiken doe je niet door als een roepende in de woestijn je boodschap in de rondte te schreeuwen; dat doe je gericht – op plekken waar die mensen komen. Dat kan in het echte leven zijn, maar ook in de digitale wereld. En over die laatste gaat dit artikel.

Je site moet natuurlijk op orde zijn, dat is punt 1. Je website is zeg maar je centrale station. Daarnaartoe rijden alle treinen, trams en bussen vanuit de randen van de digitale samenleving: je e-mailhandtekening, nieuwsbrieven, tweets en posts op Facebook en LinkedIn. Die ‘andere vervoersmiddelen’ zijn er allemaal op gericht om verkeer naar je site te genereren.

Maar hoe weet je zeker dat jouw fans je berichten ook echt te zien krijgen? 

Met een nieuwsbrief.

Want via een nieuwsbrief communiceer jij wat jij wil, hoe jij wil en op het moment dat jij het wil. En iedereen opent zijn mail regelmatig en leest alles door, dus jouw informatie wordt zéker gezien. Jíj bent verkeersleider.

En – dat wist je vast al – via je nieuwsbrief kan je gemakkelijker verkopen dan aan die toevallige voorbijgangers in de woestijn. Warme versus koude verkoop (ook al is een echte woestijn natuurlijk allesbehalve koud overdag).

The money is in the list

Als je het goed doet, met de juiste verhouding tussen service en verkoop, is je nieuwsbrief goud waard. Je kent de uitspraak “The money is in the list” vast wel. Een mailing kan je nieuwe vrijwilligers opleveren (zoals een vertaler Engels voor de nieuwsbrief van Concertzender, zie onder), donateurs, leden of betalende klanten.

Wat je in elk geval niet moet doen, is alleen maar verkopen. Dat werkt averechts – mensen zullen zich dan juist gaan uitschrijven. Geef eerst: bijvoorbeeld tips en informatie over dingen die relevant zijn voor jouw doelgroep. Daarna pas mag je ook iets van je lezers vragen.


[hms_testimonials_rotating group=”9″ template=”7″ order=”testimonial_date” direction=”DESC”]


Potentiële klanten bereiken met jouw nieuwsbrief?

Het hoeft niet ingewikkeld te zijn om een nieuwsbrief te maken. Er zijn zat gratis programma’s zoals MailChimp waarmee je met prachtige standaardlay-outs de eerste 2.000 mailadressen gratis mag mailen. Het duurt best een tijdje voordat je dat aantal overschrijdt, dus dat is een prima beginpunt. Ook is het niet ingewikkeld om mensen zich automatisch via je site te laten inschrijven.

Wil jij ook verkopen via je nieuwsbrief en heb je hulp nodig? Neem dan contact op! Ik help je graag om alles voor je nieuwsbrief in te richten en op te zetten. Ook de teksten, als je dat wil.

Lees hoe je je nieuwsbrief, Facebook, Twitter en LinkedIn vanuit één plek bijhoudt. Zo bespaar je veel kostbare tijd!


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Heb jij behoefte aan een gratis adviesgesprek? Vraag het hier aan!

Let op!

Als je je apparaat in landscape-modus houdt (horizontaal), zie je meer!
Ik snap het