Cookies
Deze website maakt gebruikt van cookies om uw gebruikservaring te verbeteren. Lees hier de Privacy Policy voor meer informatie.
Ik snap het

Ben jij geschikt als ondernemer? Ontdek het binnen 5 minuten.

Hoe beïnvloed je het klikgedrag van je bezoeker?

Muis_bewegend_457pxJe webbezoeker moet je verleiden. Met subtiele middelen kan je het klikgedrag van je bezoeker beïnvloeden, zodat hij of zij je klant wordt.

Hoe?

Door bijvoorbeeld je knoppen (buttons) of calls to action een klein beetje aan te passen.

Maar hoe weet je dan welke aanpassing je moet doen?

Jon Powell schreef er eind september een mooi blog over. Hij laat zien dat je met kleine veranderingen in de tekst al veel effect sorteert. Wat blijkt? Het draait om psychologie en beleving. Als een call to action past binnen de context – of beter: aansluit op de tekst erboven – klikken meer mensen erop. Een knop staat dus niet los van de rest; het moet er een logisch gevolg van zijn.

Powell illustreert zijn verhaal met duidelijke voorbeelden. Eén ervan wil ik hier graag delen.

Lees deze zin: “De kookdocent zei dat de kinderen goede snacks maakten.”

En lees nu eens deze: “De kannibaal zei dat de kinderen goede snacks maakten.”

Het woord ‘maakten’ heeft ineens een heel andere betekenis gekregen. De betekenis hangt dus sterk af van de context waarin het staat.

Interessant hè? Ik kijk ineens anders naar taal.

» Lees het hele artikel van Jon Powell over hoe je het klikgedrag van je bezoekers beïnvloedt

Wat moet jij nog doen om je bezoekers meer op je calls to action te laten klikken? Laat het weten in het commentaarveld hieronder! Wie weet kunnen we elkaar helpen.

PS. Deel dit artikel met je netwerk, zodat ook je vrienden en kennissen profiteren van deze gratis tips. Klik op één van de socialmediaknoppen om dit artikel te delen.

PPS. Heb je wat gehad aan dit artikel? En wil je vaker nuttige tips ontvangen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief! Elke 2 weken gratis tips en soms een aanbieding alleen voor abonnees. Je kan je altijd weer uitschrijven – ik wil je immers niet spammen.

Geen velden gevonden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Heb jij behoefte aan een gratis adviesgesprek? Vraag het hier aan!

Let op!

Als je je apparaat in landscape-modus houdt (horizontaal), zie je meer!
Ik snap het