Cookies & privacy
Deze website gebruikt cookies, omdat sommige functies anders niet werken. Deze cookies slaan geen persoonsgegevens op. Lees hier de Privacy Policy voor meer informatie.
Ik snap het

Hoe onderscheid je je van concurrenten?

Dat is de eerste vraag die iedere beginnende ondernemer zichzelf stelt. Deze korte video is hét antwoord op die vraag.

More...

Transcriptie

Heb jij geen unieke dienst of methode?! Ben je niet de beste en bekendste in jouw vakgebied?!

Tsja... Zo word je natuurlijk nóóit succesvol!

Dat gevoel geven veel businesscoaches hun klanten mee. Logisch dus dat veel beginnende ondernemers denken: “Hoe onderscheid je je van concurrenten?” Dat lijkt de belangrijkste vraag als je begint met je bedrijf.

Allereerst: concurrenten bestaan niet. Bekijk het gelijknamige vlog daarover maar eens. Maar goed, je wil je misschien wél onderscheiden van andere aanbieders.

Het is natuurlijk fijn en handig als je iets unieks biedt, maar voor het gros van de ondernemers geldt dat dat niet zo is. Hoe ga je je dan in hemelsnaam profileren?! Zweetdruppels parelen op je voorhoofd, je handpalmen worden nat en misschien heb je ook nog klotsende oksels. Je zou niet de eerste zijn.

Ik heb goed nieuws voor je: je hoeft je niet te onderscheiden met een unieke dienst of door de beste te zijn. Het gaat erom dat jij jouw fans helpt. Dat zij blij worden van jou en van jouw manier waarop je hun probleem oplost.

Dat hoeft niets te maken te hebben met een unieke methode; het heeft te maken met jou. Want jij bent uniek en dús is jouw aanpak dat ook.

Dat is alles! Zo simpel kan het leven soms zijn.


Let op!

Als je je apparaat in landscape-modus houdt (horizontaal), zie je meer!
Ik snap het
>