Cookies
Deze website maakt gebruikt van cookies om uw gebruikservaring te verbeteren. Lees hier de Privacy Policy voor meer informatie.
Ik snap het

Ben jij geschikt als ondernemer? Ontdek het binnen 5 minuten.

Waar zet je de testimonials op je website?

Dat het slim is om testimonials op je site te zetten, weet je waarschijnlijk al. Ik schreef er eerder al een blog over. Maar waar zet je die dan? Op een aparte pagina, onder aan bepaalde pagina’s, bij berichten, in je zijbalk? Of tussen alinea’s door op je verkooppagina? Wat is nou dé plek om je testimonials te laten zien? En zet je er wel of geen foto’s bij, laat je ze roteren, zet je de naam erboven of eronder?

Deze vragen stelden meerdere klanten en nieuwsbrieflezers me de afgelopen tijd. (Bedankt iedereen, want daardoor had ik weer een blogonderwerp!)

Ik leg je graag uit hoe je dit aanpakt.

Voorbeeld 1 – ‘tussen de regels door’

Aartjan van Erkel, dé copywriter van Nederland, heeft op zijn site » www.schrijvenvoorinternet.nl alleen maar testimonials op zijn verkooppagina’s staan, ‘tussen de regels door’. Hij wisselt verkooptekst af met ervaringen van klanten, zodat je als potentiële koper gaat denken: “O, ik herken dat probleem van die meneer of mevrouw! Dan is die cursus ook wel wat voor mij.”

De opmaak is eenvoudig: gewoon een uitgetypte tekst zonder speciale opmaak (behalve aanhalingstekens). Hij heeft nergens een aparte pagina waar hij zijn testimonials verzamelt. Er staan ook geen foto’s bij dit voorbeeld, maar Aartjan heeft op andere pagina’s wél foto’s staan. De testimonials staan dan in speciale kaders met een eigen opmaak.

Testimonials_Aartjan_verkooppagina

Voorbeeld 2 – onder aan verschillende pagina’s

Rita Koolstra, één van mijn klanten, heeft onlangs haar » Artschool-online geopend. Op haar website staan de testimonials onder aan de homepage. Het is een carrousel die de testimonials zelf heen en weer slingert. Hier staan ook foto’s bij, zoals je ziet.

(De pagina loopt nog door naar boven, onder het menu door; dit is zoals hij eruit ziet als je naar onderen bent gescrold.)

Testimonials_Artschool-online_onderaan

Voorbeeld 3 – eigen pagina met foto’s

Rita heeft daarnaast ook nog een pagina waarop ze de testimonials centraal verzamelt. Met ook weer de foto’s van de tevreden klanten.

Testimonials_Artschool-online_eigen_pagina

Ik heb op deze site ook zo’n pagina waarop ik alle citaten van klanten verzamel: met foto’s en een zgn. star rating.

Voorbeeld 4 – eigen pagina zonder foto’s

Een andere klant, cartoonist-illustrator Marijke van Veldhoven, heeft een verzamelpagina die er weer heel anders uitziet. Er staan nu nog geen foto’s bij – die volgen later – en de testimonials hebben elk een eigen vakje met een quotesymbool.

Testimonials_Marijke_eigen_pagina

(Dit screenshot komt van Marijkes nieuwe website die nog in aanbouw is op het moment van publicatie van dit blog.)

Alexandra Sizoo, van » Sizoo Legal Mediation en één van de mensen die de vragen over testimonials stelden, heeft het zo aangepakt:

Testimonials_Sizoo_eigen_pagina

Voorbeeld 5 – in de zijbalk

Op mijn eigen site zie je verder dat ik testimonials in de zijbalk heb gezet. In dit geval rouleren ze om de zoveel seconden.

Testimonials_Hieke_zijbalk

Conclusie

Al deze voorbeelden verschillen van elkaar qua plaatsing van de testimonials op de site, opmaak, wel/geen foto’s en wel/geen rotatie. De plek van de auteursnaam is toevallig wel bijna altijd onder of rechts van de tekst, behalve bij Sizoo Legal Mediation, waar ze links staan.

Welke versie is nou de beste?

Om een lang verhaal kort te maken: er is geen beste versie.

Het gaat erom dát je testimonials op je website hebt staan en dat de bezoeker die kan lezen op de momenten waarop het belangrijk is.

Dus bijvoorbeeld op een pagina waarop je een dienst verkoopt. Verder hangt de plek ook af van jouw bedrijf, je fanclub, de opbouw van je site en nog een aantal zaken, zoals je eigen smaak en je huisstijl.

Het is wél handig om je klanten om foto’s te vragen voor bij hun testimonial. Dat maakt het geheel niet alleen mooier om naar te kijken, maar ook geloofwaardiger om te lezen.

Wil jij ook testimonials op je WordPress-website? Neem dan contact op voor een webscan*!

* webscan = telefoongesprek waarin we verkennen welke dienst het beste bij jouw wensen past.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Heb jij behoefte aan een gratis adviesgesprek? Vraag het hier aan!

Let op!

Als je je apparaat in landscape-modus houdt (horizontaal), zie je meer!
Ik snap het