Cookies & privacy
Deze website gebruikt cookies, omdat sommige functies anders niet werken. Deze cookies slaan geen persoonsgegevens op. Lees hier de Privacy Policy voor meer informatie.
Ik snap het

Hoe weet je of je nieuwe website toekomstbestendig is?

Petra voelt zich helemaal ondernemer, nu ze met haar kersverse visitekaartjes achter haar bureau zit, kijkend naar haar nieuwe website. Wat is ‘ie gaaf! Ze maakt er meteen een nieuwsbericht over, om vanmiddag nog te versturen in de nieuwsbrief. Mét natuurlijk de vraag aan haar klanten wat zij ervan vinden.

De volgende dag opent ze licht gespannen haar mailbox – welke reacties op haar nieuwe site zou ze hebben gekregen? Ze leest verschillende reacties en ziet een rode draad: ‘gefeliciteerd met je nieuwe website. Hij is duidelijker qua indeling, maar hij is niet responsive; dat is niet echt van deze tijd’. Geschrokken en teleurgesteld gaat ze naar beneden. Even thee halen en haar zinnen verzetten. En wat bedoelen die mensen dan met ‘responsive’ en dat een site ‘niet van deze tijd is’ als hij niet responsive is?

Responsive website DeVolle200

Responsive website DeVolle200

Wat is responsive?

Ze zoekt het op op internet. Responsive betekent dat je website goed wordt getoond op alle schermgrootten; op smartphones, tablets en grote computerschermen. Ze verkleint haar browserscherm tot smartphonegrootte en ziet dat er niets verandert. Als je de tekst wil lezen, moet je helemaal naar rechts scrollen, de site past zich niet aan.

Ze voelt zich bekocht

Petra voelt zich bekocht. Haar site is niet toekomstbestendig. Zelfs de nu al gangbare techniek – dat je site op een smartphone past – is er niet in verwerkt.

Helaas zie ik regelmatig ondernemers die een nieuwe website hebben, die meteen bij oplevering al niet voldoen aan een aantal eenvoudige, hedendaagse eisen. Zoals dat hij responsive is.

Eenvoudige check

Maar dat hoeft niet zo te zijn. Het is redelijk eenvoudig om te checken of je website toekomstbestendig is.

Hoe dan? Ik geef je een paar tips:

  1. Met een goede webbouwer weet je zeker dat je website toekomstbestendig is en een aantal jaren meekan. Maar hoe weet je dan of die bouwer goed is? Vraag je webbouwer of hij of zij nieuwe websites ook responsive maakt en waar hij/zij dan op let.
  2. Zoek op internet alvast zelf een WordPress-thema dat responsive is en dat je aanspreekt. Kennis is macht – wie goed voorbereid bij de bouwer komt, krijgt ook een beter eindresultaat.
  3. Vraag de bouwer met wie je in zee wil gaan wat hij/zij nog meer doet om je website een aantal jaren toekomstbestendig te laten zijn. Er zijn verschillende mogelijkheden, bijvoorbeeld op het gebied van zelf je site beheren of hoe je menustructuur is opgezet. Luister goed en vraag naar de argumenten! Alleen zo kan je beoordelen of je het verhaal geloofwaardig vindt.

 

Heb je een nieuwe site nodig of wil je je huidige site laten vernieuwen? Besteed je geld dan goed en zorg ervoor dat je niet iets ‘ouds’ koopt. Maak een toekomstbestendige website die minstens responsive is.

Kortom: neem contact op om je wensen te bespreken!


Let op!

Als je je apparaat in landscape-modus houdt (horizontaal), zie je meer!
Ik snap het
>