Cookies & privacy
Deze website gebruikt cookies, omdat sommige functies anders niet werken. Deze cookies slaan geen persoonsgegevens op. Lees hier de Privacy Policy voor meer informatie.
Ik snap het

“Een website laten bouwen is duur”

Carola is apetrots op haar gloednieuwe site. Hij ziet er hypermodern uit, heeft een uniek ontwerp en is helemaal op maat gemaakt voor haar en haar bedrijf. Ze mijmert: “Hij kostte een flinke zak duiten, maar dan heb je ook wat; de klanten komen nu vanzelf. Hij is immers zó mooi!”

Na een paar dagen ongeduldig wachten, heeft Carola’s nieuwe aanwinst echter precies nul telefoongesprekken en e-mails van nieuwe klanten opgeleverd. En ook na ruim 2 weken is het bijzonder stil op haar telefoon en in de mailbox. Iets begint te knagen; Carola krijgt de indruk dat die site niet doet wat hij moet doen. Maar dat kan toch haast niet? Hij kostte zo veel en hij ziet er zo gaaf uit!

Kostenpost of investering?

Carola is niet de enige. Heel veel ondernemers hebben prachtige websites die geen klanten opleveren. Een website is in zo’n geval inderdaad duur, want het is een kostenpost die zichzelf niet terugverdient. Dan is zelfs een mooie site voor bijv. € 200,- al duur als hij onduidelijk is en mensen niet verleidt om contact op te nemen. Maar als je investeert in een goede website – en goed is wat anders dan mooi – dan kan een investering van bijv. € 1500,- goedkoop zijn, omdat de site zichzelf wél terugverdient.

Een mooie site is dus iets anders dan een goede site; daar blogde ik eerder al over. Een goede site toont je bezoeker wat hij zoekt en zorgt ervoor dat hij contact met je opneemt of iets koopt. Dat kan ook met ‘lelijke’ sites zoals eBay of Marktplaats. Functioneel is dus het sleutelwoord. Fraai kan ook gaaf zijn, maar dat is – kort door de bocht – bijzaak. Tenzij je natuurlijk designer of kunstenaar bent, dan moet je site behalve goed ook mooi zijn.

Het begrip ‘duur’ verandert dus van betekenis als je er zo naar kijkt. Want als jij met een goede site klanten trekt, heb je ‘m er zo uit. Je weet wel: ‘goedkoop is duurkoop’.

Meer resultaat met minder moeite

Zou het leven niet een stuk rooskleuriger zijn als je site voor jou werkt in plaats van dat jij voor je site werkt? Dat je geen acquisitie meer hoeft te doen, omdat jouw site dat voor je doet? Dat kan! Met een website van mij werf je meer klanten met minder moeite. En het gave is, dat je met deze tips hier zelf al aan kan werken:

  1. Ga bloggen. Waarom? Lees mijn blog daarover
  2. Stuur nieuwsbrieven naar je fans en verleid mensen om zich daarvoor in te schrijven met een gratis product.
  3. Investeer in een goede websitebouwer die met je meedenkt, zodat je website minstens een aantal jaren mee kan. Die je desnoods op een heel ander spoor durft te zetten, als jij en je onderneming daarmee gediend zijn.

 

Kortom: wil jij met minder moeite meer klanten trekken? Investeer dan in een goede bouwer die meer doet dan jij vraagt; die met je meedenkt over álle manieren waarop jij je kan profileren, behalve door een website te bouwen.

Die persoon wil ik graag voor je zijn. Ik bemoei me graag met je onderneming door flink met je mee te denken, want daar worden jij én je bedrijf beter van.

Nieuwsgierig? Neem contact op!


Let op!

Als je je apparaat in landscape-modus houdt (horizontaal), zie je meer!
Ik snap het
>